Thursday 13 November 2014

Posted by Unknown | File under :

 anda ada masalah rambut??...gugur??..
jangan risau shaklee boleh tolong anda.. rambut gugur anda boleh consume zinc complex dengan ESP..
manakala pula untuk shampoo anda boleh guna
-->Revitalizing shampoo.
-->Lightweight conditioner.

Masalah rambut bermula dengan kulit kepala..

Dengan keadaan optima kulit kepala,rambut anda akan mengalami kitaran semulajadi yang terdiri dari fasa-fasa aktif dan rehat. Walaubagaimanapun  kesan biasa stres dalaman dan luaran mampu menutup atau menekan folikel rambut,memendekkan fasa aktif bebuli rambut dan keadaan ini akan mempengaruhi lebih banyak bebuli mangalami fasa berehat lanjutan.Lama-kelamaan,hasilnya adalah rambut halus,lemah dan sukar diurus.

Kerosakkkan akibat proses dan mendandan.Bahan kimia dari pewarna,perm dan pelurus,ditambah dengan haba dari alat pendandan akan menjadikan rambut rosak dan poros,pecah dan regang,kusam dan pincang.

2. Serangan dari alam sekitar.Cuaca yang ektrim,cahaya UV dari matahari dan cahaya dalaman,dan pelbagai pencemaran udara dan air mampu menekan folikel dan merosakkan rambut,menjadikan lemah da mudah pecah.

3. Stres Fizikal. Stres fizikal seharian akan menyebabkan folikel rambut kekurangan zat dan 'letih' menjurus kepada semakin banyak rambut yang 'berehat' da rambut yang kurus,nipis dan rapuh.

4. Kerosakkan oksidatif. Jika tidak dibendung,radikal bebas akan memulakan pelbagai kerosakkan,ketidakselesaan dan kurang cantik,gatal-gatal atau beminyak berlebihan.

Setiap rambut memerlukan rutin berbeza didalam mencuci,pemulihan keadaan dan perlindungan dari kerosakkan agar dapat rasa dan kelihatan hebat didalam setiap jenis musim dan didalam setiap jenis cuaca.Direka untuk tidak menanggalkan warna atau kelembapan dari rambut,setiap produk ProSante menampilkan Scalp Health Complex shaklee yang eksklusif,satu formulasi klinikal, ramuan 10 vitamin,mineral dan herba yang amat derma-tersedia.Digunakan sebagai satu sistem lengkap,Prosante menyokong kulit kepala yang optimum sihat dan volumized dan rambut yang kelihatan hebat.



0 comments:

Post a Comment