Sunday 16 November 2014

Posted by Unknown | File under :










 Sebagai remaja anda pasti tercari-cari tip terbaik dalam hal penjagaan kecantikan...



Assalamualaikum wbt...
Buruk padah picit jerawaat
FAKTA !..

Adalah satu perkara yang baik untuk membiarkan jerawat begitu saja tidak mahu ia di jangkiti bakteria.Jika diusik,ia boleh merebak ke permukaan lain atau membuatkan keadaan menjadi lebih teruk.Memicit jerawat hanya menyebabkan jangkitan merebak ke permukaaan lain,lalu menambahkan lagi bilangan jerawat di kulit.Bersihkan kulit dengan betul biarkan jerawat hilang dengan sendirinya.


Tak bagus kongsi alat solek..
FAKTA !..

Ia  terbukti bahawa alat solek yang dikongsi sebernanya menyebabkan pengguna berkongsi bakteria yang boleh menyebabkan jangkitan atau masalah kulit,Jadi,Cuba elakkan daripada meminjam sebarang alat solek seperti gincu atau bedak muka jika mahu selamat..

Selain itu, jangan gunakan alat solek yang dijadikan penguji,sebaliknya hanya gunakan alatan solek milik sendiri.Berikan perhatian serius mengenai hal ini jika tidak mahu untuk bertukar-tukar kuman dengan orang lain !..

Kerap cuci muka lebih baik
AUTA !..

Kerap kali mencuci muka menyebabkan kekeringan dalam jangka masa panjang.Ini kerana bahan dalam pencuci akan menyahkan penghalang semula jadi yang melindung kulit daripada kesan alam sekitar seperti habuk.Pencuci yang betul adalah dua kali sehari iaitu siang dan malam,cukup untuk menjaga kulit dengan baik..

Ubat gigi boleh hilangkan jerawat
FAKTA !..

Adakah ubat gigi boleh menghilangkan jerawat,bergantung kepada bahannya yang boleh mengeringkan kulit.Gunakan ke atas permukaan jerawat saja,Ubat gigi membantu untuk mengeringkannya,sekali gus mempercepatkan proses pemulihan ..

Bagaimanapun, perlu diingat bahawa ubat gigi boleh merengsakan kulit lalu menyebabkan ia kering dan mengelupas,Jadi pastikan anda sapukan di kawasan yang kecil saja iaitu bahagian yang bermasalah..

WALAUbagaimanaPUN,
SAYA sarankan anda GUNA sHAKLEE...

PRODUK yang terbaikk di DUNIA..
Pasti anda akan jatuh cinta...!!

--> GLA n ZINC complex ,dan vita C
--> If anda berjerawat di sebabkan alergi boleh consume alfafa dengan zinc complex..

Fungsi2 vita C
--> Vitamin untuk mencantikkan kulit wajah membantu merangsang pembentukkan kolagen..
--> Membantu mencegah gudi berdarah lebam dikulit , kulit kering , ruam & kulit kasar..
--> Membantu memulih luka dengan cepat.
--> Membantu meningkatkan sistem imunasi badan..
--> Membantu mengurangkan selesema..
--> Membantu isomnia & stress..
--> Membantu mengurangkan kolesterol dalam darah..
--> Membantu melawan sel-sel kanser..

Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat atau akne. Ia adalah lebih berkuasa daripada placebo dan penggunaan ubat-ubatan antibiotik masih dianggap lebih berkesan.

-->Jerawat: mineral ini adalah penting untuk memadam jerawat dari kulit. Ia bertindak mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan yang memainkan peranan yang dominan dalam menyebabkan jerawat. Di samping itu kepadanya, zink juga berkaitan dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.



--> Penyembuhan luka: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

--> Gangguan Prostat: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

--> Fungsi Biologi: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

 -->Jangkitan: Zink membantu seseorang untuk mengesan rasa dan bau, memberikan bantuan kepada penyembuhan luka, meningkatkan imuniti dan membantu dalam menggalakkan pertumbuhan janin. Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan berjangkit dan jangkitan kulat termasuk paru-paru dan konjunktivitis.

-->Antioksidan: Zink bertindak sebagai antioksidan dan pada dasarnya terlibat dalam beberapa tindak balas biokimia yang tegas, yang termasuk sintesis protein, fungsi enzim dan metabolisme karbohidrat 

.-->Aturan Enzim: Zink merupakan komponen beberapa enzim yang membantu dalam pertumbuhan sel, sintesis protein, tahap hormon, DNA, mengawal selia transkripsi gen, metabolisme tenaga dan lain-lain faedah kesihatan yang berkaitan dengan zink.



* GLA..
--> Melambatkan menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashe,insomnia,depresi, ketidakhadaman.Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan mengetatkan uterus,memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda..
--> Memperbaiki inflamasi kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema , alergi , kegatalan kulit kering , memperbaiki bintik penuaan , tinea , kurap , Ianya meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma , artritis..

Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri
Membantu menangani  eczema
Melegakan symptom Rhematoid Artritis
Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
Menguatkan immuniti badan
Mempelahankan proses penuaan

ALFAFA..
Apa healing crisis yang di alami
--> Jearawat
-->Pening kepala
-->Bintik-bintik kecil
-->Hidung berair
-->Gatal-gatal

ia merupakan proses penyembuhan yang biasa. Disebabkan Alfafa complex bertindak sebagai detox , ia mengeluarkan segala toksin di awal pengambilan Alfafa complex.. Jangan bimbang..

Anda perlu ikut peraturan yang di tetapkan
* Minum air kosong dengan banyak.Seelok-eloknya minum 1 liter air kosong bagi setiap 25kg berat badan . Contoh berat badan 50kg, air yang perlu minum sebanyak 2 liter..
*Mula-mula ambil dos yang rendah.. mulakan 2-3 biji sekali ambil..Dos maksima yang ditulis pada botol Alfafa complex ialah 10 biji sehari.. Jangan makan 10 biji terus nanti sakit perot..

Kebaikan ALfafa..
--> Membantu masalah penghadaman dan percernaan..
--> Resdung
--> Alergi
--> Melegakan sakit sendi dan belakang
--> Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
--> Memberi sensasi rasa sejuk 'Alfafa shaklee mengandungi minyak peppermint'
--> Merawat arthitis
--> Bagus untuk elergi dan eczema
--> Merawat asma
--> Mencuci usus bagi membuang toksin
--> Merawat masalah keputihan pada wanita
--> Melegakan sembelit









0 comments:

Post a Comment